Tendințele comerciale, Comerţul global s-a prăbuşit pe perioada pandemiei, schimbând tendinţele şi tiparele comerciale

Vânzătorii cu amănuntul de bricolaj.
În acest scenariu, revenirea la nivelul anuluicând s-au înregistrat schimburi comerciale în valoare totală de 18 trilioane de dolari la nivel global, este preconizată abia pentru Astfel, pandemia COVID este responsabilă pentru, probabil, cel mai mare șoc pe care l-a cunoscut comerțul internațional de la Marea Criză Economică încoace. Pandemia tendințele comerciale economiile, intensifică fricțiunile geopolitice și generează riscuri semnificative în domeniul producției și în rețelele de aprovizionare la nivel mondial.
De aceea, pandemia va transforma, cel mai probabil, și comerțul global, așa cum a schimbat radical tendințele consumatorilor și obiceiurile de călătorie. Criza COVID a accelerat deja tendința spre un naționalism economic mai accentuat și a sporit influența guvernelor în domeniul politicilor comerciale.
Un singur baner comercial a făcut-o să dea jos aproape 27 kilograme
BCG a analizat cele mai importante coridoare comerciale; rezultatele pot fi sintetizate în cele 2 hărți de mai jos. Prima hartă arată schimbarea reală a volumelor comerciale între aniiîn termeni de volum al comerțului, înglobând exporturile și importurile. Cea de-a doua hartă proiectează schimbările din până înîn cadrul scenariului economic de bază pentru o recuperare în formă de U.
Previziunile BCG arată că, până în anul comerțul poate atinge nivelul din în termeni de volum, tendințele comerciale distribuția sa se va schimba dramatic.
Pandemia agravează relația comercială deja deteriorată dintre SUA și China; o posibilă decuplare a sectoarelor de tehnologie din cele 2 țări ar putea face ca dispozitivele și sistemele IT din aceste piețe să nu mai fie interoperabile, ceea ce poate avea repercusiuni și mai grave.
În plus față de deteriorarea relației dintre SUA și China, pandemia determină unele guverne și uniuni vamale să instituie controale suplimentare asupra comerțului, inclusiv pentru comerțul cu produse medicale și produse agricole.
De asemenea, guvernele se vor concentra pe producția internă pentru a reduce riscul șocurilor viitoare asupra proceselor de aprovizionare, în special a materialelor și echipamentelor medicale.
Comerțul dintre SUA și UE va continua să crească, dar cu o rată mult redusă față de creșterea tendințele comerciale miliarde de dolari din perioada - În loc să aștepte revenirea la ceea ce a fost înainte, companiile ar trebui să acționeze acum și să își regândească rețelele de producție și lanțurile de aprovizionare pentru a fi mai rezistente la șocurile externe.
Acest lucru este valabil în special pe segmente precum echipamentele medicale, produsele biofarmaceutice, semiconductorii și produsele electronice, care sunt expuse în special la presiunile geopolitice și macroeconomice.
Aici intervine însă oportunitatea României. Mutarea producției în locații mai apropiate de clienți poate genera o reducere semnificativă a profitabilității atunci când aceasta se face într-o țară cu costuri mari.
În acest context, adoptarea unor politici de stimulare a investițiilor străine, cuplate cu disponibilitatea relativ mai bună a forței de muncă din cauza revenirii în țară a multor români care lucrau în tendințele comerciale pot stimula producția din România, care poate acapara o parte semnificativ mai mare din lanțul valoric în multe industrii, începând de la cea auto până la sectorul IT și telecomunicații sau chiar în agricultură și produse alimentare.
Mai mult, locația strategică a României la marginea de est a Europei, cu deschidere la Marea Neagră, poate scurta semnificativ parcursul mărfurilor și costurile transportului inter-continental, putând transforma România într-un hub logistic, de producție și asamblare al Europei — evident, în condițiile în care este dezvoltată corespunzător infrastructura portuară și rutieră pentru conectarea cu Europa.
Pe de altă parte, nu trebuie să uităm însă faptul că avantajele de cost se reduc în timp, și dacă într-o comparație europeană costul forței de muncă din România este încă mic, lucrurile nu mai arată la fel în comparație cu alte țări din regiune care nu sunt încă în UE.
De aceea, adoptarea tendințele comerciale Industry 4.
- Investind pe piața financiară
- Vânzătorii cu amănuntul de bricolaj. DIY - tendințele comerciale cu amănuntul și moderne
- Пауза оказалась столь длинна, что ему пришлось повторить вопрос.
Multe dintre aceste schimbări sunt structurale și cel mai probabil vor fi de lungă durată. Totuși, viteza de reacție este esențială și de aceea atât România în ansamblul, cât și companiile noastre ar trebui tendințele comerciale acționeze acum pentru a se adapta la noua realitate și pentru a fi printre învingătorii erei post-COVID Articole Asemănătoare.